Balt 2016

Jedna z nejpohodovějších plaveb po Baltu proběhla v polovině záři 2016. Vypluli jsme z Warnemünde a objeli jsme během ní dánské ostrovy Lolland a Falster, na kolech projeli ostrov Agerso a navštívili přístav Kiel.

Upluto celkem: 316 Nm, z toho na plachty: 268 Nm

termín: 17. – 24.9.2016
přístav: Warnemünde / Rostock, DE
plachetnice: s/y Lisa-Marie (Sun Odyssey 379)
kapitán: Pavel, posádka: Radim, Láďa a Robert

V sobotu 17.9. přebíráme od charterové společnosti MOLA.DE v nové a moderní maríně Hohe Dune, která je vybudována naproti městečku Warnemünde. Letos padla volba na Sun Odyssey 379. Naše loď se jmenuje Lisa-Marie.

Vyplouváme směrem k strovu Mon, kde chceme přistát v Klintholm Havn. Od začátku plujeme přímo proti větru a křižujeme pod plavební drahou. Je to pravá jachtařská nádeničina. S padajícím soumrakem to vypadá, že jsme stále na stejném místě, kousek od Warnemünde. Probouzí se v nás trudomyslnost ale není jiná možnosti, než se probojovávat dál proti vlnám a větru. Kolem půlnoci měníme kurs na sever a s bočním větrem překonáváme plavební dráhu. A nad ránem doplouváme do malinkého přístavu Hesnaes.

Druhý den dopoledne vyplouváme před polednem a na boční vítr

Dopluli jsme na ostrov Agrsø. Ačkoli se zdálo, že zakotvení nemůže být problém, předvedli jsme celkem pěknou etídu. Byl jsem za kormidlem.

Druhý den jsme vzali volně dostupná přístavní kola a vyrazili po ostrově. Dopoledne na ji a odpoledne na sever. A na zpáteční cestě si Radim koupil ocet a večer si mohl udělat zeleninový salát. Ten měl radost.

Celou plavbou se nesla jedna nepříjemnost, kdy jsme téměř všechnu zeleninu ukryli do studánky v domnění, že jí tam bude nejlépe. A ona se tam zatím koupala ve zbytcích nafty a oleje. Takže většina čerstvé zeleniny musela přes palubu. Naštěstí kurdějemi nikdo netrpěl, neb limetky do Beffeetra jsme skladovali jinde.

Úplně novou věcí v mé jachtařské kariéře bylo to, že nás Coast Guard vyháněl z vojenského pásma nedaleko Kielu, kde probíhaly střelby nebo něco podobného. Nebyli jsme jediní.

Na konci dne jsme podjeli pod mostem Fehmarnsundbrücke a zabočili do přístavu Burgtiefe. Již za noci se protáhli uzoučkým plavebním kanálem k celkem originálnímu kruhovému molu.

V pátek ráno si dáváme kávu v přístavu a pomalu vyplouváme na poslední etapu letošní baltské plavby. Na posledním úseku nám vítr příliš nepřeje. A tak je čas dočíst si knížku, dojíst a dopít všechny zásoby. asi v polovině trasy nás stáčející se a vadnoucí vítr donutil nastartovat motor. Do domovského přístavu Hohe Dune vjíždíme za soumraku.

Na závěr dne nás trajekt převezl do centra Warnemünde, kde jsme úspěšnou plavbu zajedli smaženou rybou u stánku a zapili pivem v malé hospůdce. Podzimní Balt opět nezklamal.